Monday, September 10, 2012

Najib walaupun ada semangat tapi masih takut



Datuk Seri Mohd Najib Razak berkata saya sudah ada semangat untuk membubar Parlimen.Bermakna sebelum ini dia tidak ada semangat langsung untuk berbuat demikian.

Penulis tengok ketika bercakap dalam mana mana majlis bertemu dengan dengan suaranya begitu bersemangat sekali.

Demikian juga ketika bercakap kepada pengunjung dalam majlis rumah terbuka BN di Selangor.
Bukan main hebat. Hebat sungguh,Inilah semangat baru yang di suntik oleh Tun Mahathit yang berkata, umno/BN sudah kuat.

Yang peliknya Najib meminta parti komponen Barisan Nasional yang dikatakan sudah kuat itu supaya buat sekatan agar pakatan rakyat gagal ke Putrajaya.

Pada penulis cakap cakap itu mengambarkan BN menghadap permasalahan untuk kekal memerintah Negara ini selepas PRU 13 yang bakal diadakan bila bila masa dari sekarang.

Najib kelihatan begitu bersamangat atau kuat semangat setelah sekian lama hilang semangat, kerana diserang penyakit “takut” Putra jaya terlepas kepada pakatan rakyat selepas PRU 13 nanti.

Pucuk kepimpinan Umno Selangor yang berada di kiri kanan Najib juga kuat semangat dan berkata, kita rampas semula Selangor.

Najib dan pucuk kepimpinan Selangor cukup yakin kerajaan yang diperintah pakatan rakyat akan tumbang PRU 13 ini.

Bukan setakat itu sahaja negeri Kelantan yang di perintah oleh PAS pun akan tumbang juga, kerana sudah banyak usaha sekat orang Kelantan mengundi Pas.

Setahu penulis wang RM 500 satu kepala yang diberi kepada isi rumah satu satunya usaha sekat rakyat undi pakatan rakyat.

Rakyat Malaysia, terutama orang China,  China MCA cukup dikenali kerajaan umno/BN. Sebab itu PRU 12 orang china mengundi DAP (pakatan rakyat).

Sudah tentu untuk sekat jalan agar pakatan rakyat ke putrajaya mengadapi masalah besar, kerana tidak mendapat kerjasama MCA dikatakan sudah menjadi “duri dalam daging” Barisan nasional kini.

Di sebalik ajakan Najib pada parti komponen BN itu kelihatan tiada respon kerana seblum ini Najib pernah minta MCA rampas semula Pulau Pinang dari tangan DAP. tapi MCA membisu seribu bahasa.

Ini menunjukkan usaha Najib untuk menyekat jalan pakatan rakyat ke putra jaya akan menemui jalan sukar kerana tidak mendapat kerjasama MCA dan GERAKAN

No comments: