Monday, August 5, 2013

Siapa sebenarnya yang berfahaman syiah?



SELAMAT IDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN

Ini bukan penulis yang buat buat cerita tetapi ia suatu yang reality. Ia telah diberithu oleh orang umno sendiri.

Bukan setakat itu sahaja, malah penulis di beritahu bahawa salah seorang bekas perdana menteri pun di katakan berfahaman syiah dan mengamalkannya.

Masakan tidak. Pergi keluar Negara, dia boleh jamak solat selama satu minggu solat lima waktu sehari semalam.

Orang PAS setakat hari ini belum ada cerita boleh jamak solat sekaligus selama satu minggu. Demikian juga dengan kahwin kontrak yang sangat popular bagi orang syiah.

Sesetengah pendapat mengatakan kahwin kontrak (muta’ah) yang diamalkan oleh syiah itu seolah olah telah menghalalkan zina yang jelas telah dilarang keras oleh kebanyakan imam mazhab kita bertalfiq dengannya.

Akan tetapi ia telah dijadikan amalan orang umno ketika berada diluar Negara. Kalau ada yang masih tak percaya boleh pergi sendiri ke Indonesia.

Sebagai contoh, kebanyakan orang umno yang melancung ke Domai  berlumba lumba melanggan pelacur secara kahwin kontrak. Apatah lagi mengunjungi India.

Hal ini, telah lama diberitahu oleh kawan lama penulis, yang melanjutkan pengjiannya di India lama dahulu.

seorang Profesor salah sebuah university tempatan beritahu penulis bahawa orang umno yang datang ke Domai kebanyakan mengamalkan kahwin kontrak.

Pada orang umno, itu mungkin tak salah. Akan tetapi pada orang PAS itu suatu kesalahan yang amat berat dan besar.

Lebih lebih lagi parti Pas memperjuangkan islam tulen berbandingan umno memperjuangkan kebangsaan.

Anda juga belum lupa dengan seorang timbalan menteri jabatan perdana menteri yang buat fatwa bahawa ibu tunggal boleh melacur untuk cari sarahidup anak anak jika terpaksa.Darurat konon.




No comments: