Friday, February 6, 2009

Orang umno memang tiada integeriti

Apabila 2 orang adun parti keadilan rakyat, seorang adun DAP dan seorang adun BN Bota yang lompat ke PKR dan lompat semula ke BN yang menyebabkan Pakatan rakyat hilang kuasa teringat saya akan semangat 46.

Demikian dasar yang diperjuangkan oleh individul yang bernama Melayu.

Itulah Melayu. kebanyakan mereka tidak ada "integeriti" malah mereka lebih utamakan "hawa nafsu".agenda peribadi, sebab itu rasuah jadi amalan mereka sejak dahulu lagi. Malah sudah jadi darah daging.

Hawa nafsu ini yang boleh merosakkan UMNO yang ada misi dan visi perjuangkan pada asalnya. Apabila para pemimpin mengutamakan agenda peribadi (hawa hafsu) maka itulah yang terjadi sepertimana yang berlaku itu.

Oleh kerana manusia yang jadi anggota umno lebih utamakan hawa nafsu maka itulah yang terjadi.Ada yang tergamak membunuh sesama sendiri dan ada yang cantas mencantas lari parti menjadi kelaziman apabila duduk dalam parti selain dari Umno.

Sebab itu hak Melayu hilang satu persatu, termasuk soal bahasa, pendidikan, ekonomi,hatta agama dan negara.

Peranan seumpama ini memang ada persamaan dengan apa yang dilakukan oleh orang Palestin.

Mereka sanggup jual tanah milik mereka yang menyebabkan Yahudi dapat kuasa dengan mudah.

termasuk mudah membunuh rakyat palestin.

Apa kurangnya dengan peranan Melayu Umno.

Sikap tiada integeriti ini yang menyebabkan adun Bota, Datuk Nasarudin Hashim lompat ke pkr dan lompat semula ke BN. Macam budak bermain pondok pondok.

Demikian juga adun Bahreng, Jamaluddin Radzi dan adun Cangkat Jering. Osman Jailu yang tinggal PKR kerana dikatakan PR tidak mahu padanya.

Apakah benar PR tidak mahu? kalau PR tidak mahu sudah tentu semasa ditahan kes Rasuah dipecat.

Oleh kerana mereka itu berjiwa Umno maka itulah yang wajar dilakukan.

lebih lebih lagi mereka tiada prinsip perjuangan sebenar sebab itu mudah bertindak berdasar kehendak hawa nafsu.

Saya tidak hairan, kerana mereka orang "awam" sedangkan ulama' ada yang mengikut hawa nafsu tergamak menjadi syaitan bisu yang boleh menyebabkan rosaknya ummah.

Apalah sangat kalau hendak dibanding dengan mereka yang lompat parti dalam keadaan mereka ditekan dengan pelbagai permasalahan, maka agenda peribadilah yang harus diutamakan.

No comments: