Thursday, December 10, 2015

Yahudi bangga dengan gelaran itu



Orang Islam sangat marah apabila digelar munafik. Apatah lagi dikatakan kafir. Akan tetapi, Yahudi sangat berbangga dengan gelaran itu.

Mengapa tidak. Kerana  kebanyakan manusia yang ada diatas muka bumi ini ikut jejak langkah Yahudi laknatullah itu.

Yang peliknya orang islam yang ikut jejak langkah yahudi merasa tidak bersalah melakukan kesalahan menurut persepktif Islam.

Yang menghairan kita mereka boleh kata saya rasa saya tak bersalah dan tiada kesalahan apa yang saya lakukan itu.

Kelaziman seorang dictator, memang mereka tidak rasa bersalah miskipun yang dilakukan itu salah menurut persepaktif islam.

Yang pelik lagi mereka boleh berkata apa yang  dia lakukan itu tidak salah dari segi undang undang dan perlembagaan Negara.

Yang paling pelik lagi ada pihak berkuasa  boleh setuju dengan dakwa mereka tidak bersalah sedangkan salah menurut persepktif Islam.

Nampak dengan jelas mereka ini merasa bangga dengan kesalahan yang dilakukan, macam juga yahudi yang merasa tak bersalah membunuh rakyat palestin.

Pelik lagi sudah ada orang Islam yang menyokong yahudi dengan mengatakan yahudi tidak beraslah. Tak kisah sangat dengan dakwaan ada yahudi yang baik, iaitu yahudi Ahli Kitab.

Setahu penulis mana ada yahudi yang jadi ahli kitab, sedangkan kitab Injil Zabur dan taurat yang Allah turunkan kepada nabi Isa AS , Daud AS dan Musa AS diubah dan diselewengkan.

Dan dibuat agama hawa nafsu yang disebut oleh Allah dalam ayat 120 surah Baqarah bahawa agama mereka adalah agama yang dipesongkan.

Yang termat sedih, ada sesetengah  berkata (bohong) bahawa yahudi dan Nasrani bukan musuh sebenar islam dan tak percaya dengan penegasan yang Allah Buat dalam Al Quran.

2 comments:

zaki said...

Kalau yahudi itu satu bangsa maka amtlah malang bagi orang itu dilahirkan sebagai bangsa yahudi kerana dari bayi lagi mendapat laknat Allah dan alangkah naifnya Allah mencipta bangsa manusia hanya untuk melaknatnya. Oleh itu kita tidak berperang dengan bangsa yahudi tetapi fahamannya kalau dahulu yahudi sekarang nama di tukar memjadi zionis yang menjadi asas penubuhan negara israel dan buat masa sekarang pejuang yang dikatakan pejuang islam iaitu is tidak pernah menghalakan senjatanya pada israel

zainalothman said...

Saudara Kiedentech.
Allah tidak melaknati Yahudi kerana bangsa, sebaliknya Yahudi dilaknati kerana perbuatan mereka. Mereka pada awalnya mendapat banyak nikmat drpd Allah. Dan sehingga kini, melalui AlQuran, kaum Yahudi kerap diperingati Allah agar kembali ke jalan asal iaitu Islam untuk keluar drpd laknat Allah. Tetapi, sedikit benar yang mahu mengikutinya. Sudahlah begitu, mereka pula mahu orang Islam mengikuti mereka. Itulah sebahagian punca mereka dilaknati.
Sekian. Allah lebih mengetahui.