Thursday, April 14, 2016

Sungguh mendukacitakan



Sudah sekian lama panulis hendak tulis pasal ada sesetengah ilmuan islam yang mengatakan boleh berkawan dengan yahudi. Yang tidak boleh Zionist.

Penulis kita rasa dukacita jika Gustav Labon, August Comte dan Golhzhier yang berkata seumpama itu, kerana mereka adalah orientalis.

Mereka ini tidak pernah duduk diam berusaha bertungkus lumus  menyelewengkan fakta demi fakta untuk menghancurkan islam.

Lebih lebih lagi mereka ini adalah musuh asli Allah Subhanahuwataala.  musuh Rasulullah SAW dan musuh islam.

Dan telah dinyatakan didalam Al Quran bahawa orang orang yahudi dan Nasrani sekali sekali tidak akn berstuju dan suka dengan Nabi Muhammad SAW.

Zionist tidak disebut dalam Al Quran dan hadis kerana baru ditubuhkan yang pada istilahnya yahudi itu zinois (kafir)  dan zionis itu Yahudi (kafir).

Yang peliknya ada ilmuan Islam kita tergamak mengatakan boleh berkawan dengan Yahudi. Yang tidak boleh, zionis.Atas alasan Rasulullah tidak ada masalah di Madinah.

Mengatakan Rasulullah SAW tidak masalah dengan yahudi di Madina itu adalah suatu pembohoingan yang nyata, kerana  Yahudi telah mengkhianati perjanjian yang dibuat dalam kerajaan yang diterajui Nabi SAW.

Memang Rasulullah SAW pernah bermuamalah dengan Yahudi dan pernah menyuap makanan kepada seorang Yahudi yang buta.

Jika Rasulullah SAW tidak masalah dengan Yahudi, mana mungkin dihalaunya Yahudi(Kafir)  keluar Madinah.

Wajarkah jika tidak ada masalah dengan yahudi bertindak sekeras dan setegas itu.pasti ada masalah sepertimana fakta sejarah.

Mari kita tengok fakta sejarahnya. Istilah Zionist  dicipta pada tahun 1890 oleh Nathan Birnbaum.definisi amnya bermaksud pergerakan kebangsaan untuk mengembalikan orang-orang Yahudi ke tanah air mereka untuk medaulatkan semula Yahudi di Land of Israel.

Sejak penubuhan negara Israel pada tahun 1948, Zionisme telah datang untuk memasukkan pergerakan  pembangunan negara Israel dan perlindungan  Yahudi di Israel melalui sokongan bagi Angkatan Pertahanan Israel.

Dari penubuhannya, Zionisme menyokong ketara dengan matlamat rohani. Yahudi daripada pelbagai kepercayaan - kiri, kanan, agama dan sekular - membentuk gerakan Zionis dan bekerja bersama-sama ke arah matlamat menghalalkan cara membunuh umat islam palestin.

Perbezaan pendapat dalam falsafah telah membawa kepada perpecahan dalam gerakan Zionis-tahun demi tahun beberapa kaedah yang berasingan telah muncul dan menekankan: Zionisme politik; Zionisme Agama; Zionisme Sosialis dan Zionisme Wataniah.

Akan tetapi ia tetap Yahudi (kafir) sepertimana Allah nyatakan dalam Al Quran.Ia zionisme yang melakukan kekejaman dan kezaliman terhadap umat Islam palestin (khusus) dan dunia (umumnya).


5 comments:

Lebai Roger said...

Dekat israel duit Rm 20k beli peralatan rumah pun diambil kira......kat mesia RM 4.8 bilion ulamak pejuang islam buat tak tau......hebat pejuang islam lagi kan! Ulamak islam kira warisatul ambiya lagi? Hmmm saya nak ucapkan yeeena pooorah, jgn marah ya!

sahak said...

zaman rasullah yahudi tk dihalau tapi dipaksa tunduk.. yahudi di halau zaman saidina umar al khatab yg dihalau.. mohon pencerahan..

abdullah ngah said...

sila rujuk buku mengenali Rasulullah SAW tulisan ustaz Johari Yaman

Anonymous said...

http://greenboc.blogspot.my/2016/04/tgna-tegas-mahu-pr-di-perak-bukan-pas.html?m=1

carlos said...

Bagaimana pula status Rasul termasuk yang bertaraf Ulul Azmi berbangsa Yahudi? Mohon pencerahan tuan. Saya budak baru nak kenal dunia...