Sunday, January 21, 2018

Telinga yang mendengar



Mohammad Sabu presiden PAN teramat marah dengan PAS dan berkata yang bukan bukan kepada presiden PAS yang sebelum ini sangat menghormati bekas bosnya itu.

Yang peliknya Mat Sabu tidak marah pun dengan Lim Guan Eng yang berkata Macam mana AMANAH nak tuntut lebih banyak kerusi tanya Lim Guan Eng.

Macam mana nak marah sedangkan Mat Sabu dapat dedak sejumlah RM 15K sebulan dan dapat jawatan ahli lembaga pengarah penang halal.

Kebarangkalian, dia (mat Sabu) tak marah jika tidak diberi tempat bertanding mana mana parlimen pada PRU 14 ini yang akan diadakan bila bila sahaja dari sekarang.

Kalau tak bertanding dan menang pada PRU 14 nanti, macam mana nak jadi menteri pertahanan sepertimana tercatat senarai dalam cabinet bayangan Pakatan harapan tempoh hari.

Lazimnya, sifat Mat Sabu cepat naik marah. Bayangkan seorang yang ada penyakit pana baran. Pantang ada yang tak kena dengan parti yang diterajuinya pasti melatahlah dia.

Hari ini, Mat Sabu diam dan membisu seribu bahasa dan boleh bertindak macam syaitan bisu setelaj PAN di perrlakukan sedemikian rupa oleh Tun Dr Mahathir dan Lim Guan Eng.

Betapa bisanya dedak yang diberikan DAP sehingga boleh tutup mulut  Mat Sabu yang begitu celupar sebelum ini.

Saudara Salehuddin Ayub tak puashati dan bersuara apabila negeri Pahang yang begitu besar dan luas hanya dapat satu kerusi sahaja.

Mat Sabu boleh diam dan tak berkata apa apa apabila pembahagian kerusi pada PRU 14 dilakukan sedemikian rupa oleh BERSATU dan DAP.

Peliknya dia boleh setuju apa sahaja yang dilakukan oleh BERSATU dan DAP. Ke dia sedar suara PAN tak laku dalam isu membuat keputusan dalam pakatan harapan.

Jika demikian, apalah guna duduk dalam pakatan harapan kalau ideal dari para pemimpin PAN tidak tidak didengari dan tidak boleh digunapakai dalam pakatan Harapan.

Namun demikian, sah PAN akan dijadikan kambing hitam oleh Tun Dr Mahathir dan Lim guan Eng.


No comments: