Wednesday, May 7, 2008

Datuk Harusani Zakaria Mufti Perak di tuduh sesat?


Tidak lama dahulu mufti Perak Datuk Harusani Zakaria dituduh sebagai sesat. Tuduhan itu dibuat atas nama mufti Perak itu marah kepada Yahudi, sedangkan Rasulullah SAW tidak pernah “marah” terhadap Yahudi di Madinah. Malah Rasulullah SAW bertahlul dengan Yahudi semasa menubuhkan Negara Islam pertama.

Kita nampak kepelikan berlaku hari demi hari. Orang yang jelas sesat tidak dilabelkan sesat dan yang ikut ajaran Rasulullah SAW dianggap sesat dan diminta supaya dikenakan tindakan undang-undang oleh pihak berwajib.

Pelik tapi benar. Kita tidak tahu sama ada orang yang menuduh mufti Perak sesat itu telah mendapat upah daripada pihak Yahudi dan Kristian, kerana ada lojiknya tindakan itu dilakukan kerana mufti Perak sangat lantang bersuara terhadap usaha pihak geraja Negara ini mengkristiankan orang Melayu.

Sejak akhir-akhir ini Mufti Perak sangat sangat tidak disenangi oleh Kristian dan Yahudi. Maka usaha untuk mematahkan kerja mengkristiankan orang Melayu mesti dilakukan, walau melalui apa cara sekali pun.

Kerajaan Perak pernah menerima desakan supaya Mufti Perak yang ada sekarang dipecat, kerana menghalang inisiatif pihak gereja Kristian yang bergerak aktif mengkristiankan orang Melayu di Negara Islam hadhari ini. Walau bagaimana pun Mufti Perak tetap kekal.

Oleh itu mahu tidak mahu diadakan suatu usaha untuk menyerang Mufti Perak melalui pelbagai kaedah agar usaha mengkristiankan orang Melayu di negara ini tidak terbantut dan dapat diteruskan.

Suatu kejayaan sudah dapat dibuktikan bahawa sehingga hari ini kita dimaklumkan bahawa sebuah gereja kristian Melayu sudah pun ada dan katanya sudah mendapat kelulusan daripada pejabat pertubuhan pendaftaran. Sama ada betul atau tidak, sama-sama lah kita siasat dan bungkar.

Persoalannya mengapa begitu biadapnya mereka terhadap mufti yang proaktif? Apakah motif mereka sehingga tergamak menuduh seorang mufti yang ada misi dan visi untuk menyelamatkan orang Melayu dari di kristiankan dituduh sesat.

Apakah mereka itu tidak sedar hujah yang dilemparkan itu boleh dibaca oleh kebanyakan rakyat Negara ini sebagai “buta sejarah”. Apakah benar Rasulullah SAW tidak marah dengan Yahudi. Dari mana mereka dapat fakta itu.

Kalau Rasulullah SAW tidak marah dengan Yahudi, mana mungkin telah mengarah Saidina Umar Al Kahtab menghalau semua Yahudi di Madinah dan Mekkah. Rasulullah SAW tidak mahu tengok wajah wajah Yahudi di Madinah dan Mekkah. Sejarah telah membuktikan bahawa tiada seorang pun Yahudi yang tinggal menetap sehingga sekarang ini.Hal Pernah disebut oleh Ahmad Nejad dengan berkata: hapus Yahudi di atas muka bumi ini”.

Orang Yahudi (kafir) sehingga hari tidak dibenarkan memasuki Madinah dan Mekkah Ini menunjukkan betapa marahnya Rasulullah kepada Yahudi (Kafir) . Graf kemarahan itu dibuktikan melalui berpuluh-puluh peperangan dilakukan terhadap kaum kafir di Mekkah dan Madinah.

Kita naik hairan apakah puncanya sehingga tergamak mereka menuduh mufti Perak sebagai sesat. Mungkin tidak lain dan tidak kerana mereka dapat upah yang lumayan daripada pihak gereja kristian luar Negara dengan kerjasama pihak geraja tempatan.

Kalau kini sudah ada gadis gadis Melayu yang sanggup melacurkan diri masakan tiada pula yang sanggup menjadi “alat kepada pendakyah kristian yang berkerja licit untuk mengkristiankan seberapa banyak orang Melayu, kerana terpengaruh dengan kebendaan.

Seorang remaja berusia 17 tahun di laporkan memiliki wang simpanan sejumlah RM 80,000 sepanjang menjadi pelacur. Apalah sangat dengan bertindak mengatakan mufti Perak sebagai sesat berbanding dengan menjadi pelacur.

Kita memang tidak kenal identitinya sama ada dia Melayu atau bukan Melayu, sama ada dia orang Islam atau seorang yang bukan Islam. Tetapi tuduhan sesat itu telah di halakan kepada mufti Perak jelas sangat jahat Dan perlu dihukum.

Yang menyebabkan kita tidak tahu identiti sebenar, kerana tuduhan jahat itu dilakukan melalui SMS yang boleh diertikan S, shok M, mula S, shok yang menjadi trend manusia di zaman Globalisasi tanpa sempadan ini. Itulah yang menyebabkan sukar untuk membuktikan identiti mereka.

Soal Melayu kah mereka atau bukan Melayu kah mereka atau bukan Islam kah mereka atau Islamkah mereka, itu bukan masalahnya, tetapi mengapa ia boleh berlaku terhadap seorang mufti di Negara orang Melayu/Islam yang menjadi Perdana Menteri

Ini menujukkan Negara kita yang didakwa selamat, makmur dan aman mulai diancam keselamatannya dengan tersangat berbahaya sekali. Oleh itu pihak pemerintah harus mencari jalan untuk menyelesaikan sesuatu permasalahan yang sedang berlaku. Lebih-lebih lagi perkara ini membabitkan mufti dan agama rasmi Negara.

No comments: