Saturday, March 14, 2009

khinzirkan rasuah

Nampaknya masih ramai pemikir, cendekiawan dan aktivis Melayu jahil mengenai umat Islam. Kan Rasulullah SAW sudah berkata, umat Islam terbahagi kepada 73 puak. Hanya satu puak sahaja yang diterima, iaitu yang mengikutnya. Manakala 72 lagi tidak diterima, kerana tidak mengikutnya.

Bukan setakat tidak mengikut Rasulullah, malah mereka itu mempersenda sendakan hukum hakam Allah. Tun Dr Mahathir Mohamad pernah mempersenda sendakan hukum potong tangan (hudud)

oleh itu usaha sekumpulan pemikir, cendekiawan dan aktivis Melayu menyarankan agar rasuah “dikhinzirkan” atau dibabikan supaya orang Melayu di Malaysia menganggapnya jijik tidak akan memberi makna dan arti apa apa pun.

Mengapa saya kata begitu? Apa tidaknya. orang Melayu ada yang makan babi walaupun ianya jijik. Jijik dan haram tidak memberi apa apa arti jika Melayu jenis 72 puak tadi. Apa ada pada jijik, jika mereka tidak takut kepada Allah subha nahu wataala.

Orang Melayu yang takut akan Allah sahaja yang patuh dengan perintah Allah. Melayu yang tidak takut kepada Allah dia tidak kisah pasal jijik atau sebaliknya. Allah Subha nahu wataala yang haramkan babi dan Allah Subha nahu wataala juga yang haramkan rasuah.

Allah haramkan arak, tetapi mereka jenis 72 puak tadi tetap minum arak. Allah haramkan zina, mereka melakukan zina. Allah subha nahu wataala haramkan riba mereka makan riba. Jjadi apalah sangat rasuah yang dikhinzirkan itu.

Allah menjelaskan pemberi rasuah (sogokan) dan penerima rasuah, kedua dua masuk neraka. Mereka yang Islam jenis puak yang satu yang ikut Rasulullah SAW pasti tidak rasuah, kerana takut dengan neraka. maka ditinggalkan amalan itu kerana takut bukan jijik. Tetapi bagi mereka yang berada atas nama 72 puak pasti tidak kisah dengan rasuah yang dikhinzirkan.

Kita faham bahawa Orang Melayu (semestinya Islam) sejak kecil lagi diajar menganggap babi jijik dan menolaknya dalam apa bentuk sekalipun.tetapi Islam jenis apa? Yang jijik dengan khinzir, Islam mereka ialah Islam yang ikut Rasulullah SAW. Yang tidak ikut Rasulullah pasti makan babi, walaupun sejak kecil diajar babi itu jijik.

Oleh itu, menyarankan agar proses pengkhinziran rasuah dimulakan di peringkat tadika dan berterusan sepanjang hayat suatu usaha yang pasti akan jadi sia sia.Lebih lebih lagi bagi orang Islam yang ikut Rasulullah sudah sekian lama menganggap rasuah lebih jijik dari babi.

Mereka yang membuat ketetapan itu dalam sidang sehari berjudul “Bengkel Resolusi Melayu dan Gejala Rasuah” bertempat di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya jelas jahil dengan aapa apa yang diharamkan.Setiap perkara yang diharamkan hendaklah ditinggalkan.

Mengapa mereka tidak meninggalkan perkara yang haram? bukan mereka jahil, tetapi mereka terdiri daripada orang Melayu Islam dipihak 72 puak yang tidak ikut Rasulullah SAW.

Apalah sangat dengan Kumpulan Melayu Serdang dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.berbanding dengan Rasulullah SAW. Apa apa yang dilarang oleh Rasulullah mereka tidak mematuhinya.

Jadi apalah sangat dengan Dr Mahathir, dan pemikir lain seperti Dr Mohd Nor Ismail, Dr Kamaruddin Kachar, Prof. Makhdzir Mardan, Prof. Dahlan Ismail, Dr Hashim Wahab, Aliasak Ambia, Dr Salleh Mohd Nor dan Syed Barkat Syed Ali yang menandatangani dokumen itu.

Ia hanya dokumen sahaja, sedangkan hadis dan Al-Quran mereka tidak pakai, bukan setakat tidak pakai malah mereka tergamak mempersenda sendakan dengan sewenang wenangnya.

Perintah Allah mereka tidak ikut, apalah sangat dengan sebuah dokumen yang dibuat oleh manusia Melayu yang sudah sekian lama ingkar dengan perintah perintah Allah subha nahu wataala.

Saya setuju dengan usaha mereka menggesa orang Melayu menolak parti-parti politik dan pemuka mereka yang terbabit dengan rasuah, penyalahgunaan kuasa dan salah laku moral, bermula dengan pemilihan Umno hujung bulan ini.

Ia tersangat relevan, kerana jatuhnya kerajaan jenis ini akan digantidengan kerajaan yang mungkin lebih baik sedikit berbanding dengan kerajaan yang ditadbir oleh orang rasuah.

Adalah tersangat tepat mereka mengatakan beberapa calon Majlis Tertinggi Umno, bermula dengan calon jawatan Timbalan Presiden,naib presiden dan presiden sendiri dikenal pasti sebagai mengalami isu moral, termasuk rasuah.

Tidak dinafikan bahawa Perbuatan rasuah dilakukan oleh semua kaum di Malaysia miskinpun dikhinzirkan, kerana mereka yang terbabit itu terdiri daripada orang Melayu Islam yang ditolak oleh Rasulullah SAW. Mereka tidak mengaku mereka itu umatnya.

No comments: