Monday, April 6, 2009

Jangan beri peluang kepada Perdana Menteri ke enam

Sudah lama rakyat melihat kepimpinan yang di tunjukkan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Rakyat sudah sedia maklum kepimpinannya semasa menjadi menteri Belia dan Sukan.

Sewaktu menjadi Menteri Belia dan Sukan KOBENA yang mempunyai harta sebanyak RM 400 juta jatuh muflis.

Para belia mengharap KOBENA menjadi sebuah koperasi yang maju dan berjaya, tetapi malang jatuh muflis sampai sekarang.

ketika menjadi menteri pelajaran betapa banyak faedah yang didapati melalui pembinaan sekolah sekolah baru di seluruh negara.

Apa pula yang terjadi apabila dipertanggungjawab keatas FELDA. aset FELDA dikatakan semakin susut sekarang.Ini diceritakan oleh peneroka seluruh negara yang jelas dan nyata ada perkara yang tidak kena berlaku.

Jadi tidak perlukan meminta rakyat negara ini supaya bersikap terbuka serta positif dalam menilai dan seterusnya memberi peluang kepadanya untuk menunjukkan kepimpinannya itu lagi.

Sudah lama rakyat memberi kepercayaan kepada Umno. Malangnya para pemimpinya bukan untuk membela rakyat malah mengkhianati rakyat, terutama orang Melayu yang tidak mustahil akan hilang dan pupus.

Sudah cukup bukti yang Perdana Menteri baru memang tidak boleh diharap walaupun beriltizam untuk memahami apa jua aspirasi rakyat.

Tidak perlu berjanji lagi kalau tiada niat untuk melakukan yang terbaik daripada segi kepimpinan sama ada membabitkan sudut dasar, pelaksanaan dan program yang akan dilakukan.

Tun Dr Mahathir Mohammad sudah buat yang terbiak, tetapi terbaik untuk kroni kroninya anak beranaknya. Demikian juga Tun Abdullah Ahmad yang nampak sangat serius untuk menbenteras rasuah.

Akan tetapi tidak akan kemana juga rasuah tetap berlaku, malah berlaku dengan bermaharjalela. Atas sebab itulah menubuhkan suruhanjaya pencegah rasuah Malaysia, kerana badan pencegah rasuah tidak mampu berbuat demikian.

Rakyat negara ini sudah bersikap terbuka dan positif menilai kepimpinan setiap perdana menteri dan beri peluang tunjukkan kepimpinan masing masing agar dapat dimanfaatkan.

Malangnya rakyat negara di perbodohkan dan dijadikan makanan setiap perdana yang dilantik. Tun Mahathir ketika jadi perdana menteri memperbodohkan rakyat, terutama sekali orang Melayu yang mudah percaya dan mudah lupa dengan pembohongan yang dilakukan.

Mudah-mudahan rakyat negara kita kali tidak mudah tertipu dengan tipu daya perdana menteri baru yang bercakap mahu melakukan yang terbaik kepada rakyat melalui kepimpinannya.

Apakah benar yang beliau sentiasa mengingatkan dirinya supaya berpijak di bumi yang nyata dan bersikap mesra rakyat, tegas tetapi penuh dengan perasaan bertimbang rasa kepada orang lain dalam menjalankan tugas.

Kalau beliau ingat semua itu mana mungkin beliau tergamak mengatakan Umno bersih dan berkata bahawa perhimpunan agung umno kali ke 59 adalah perhimpunan agung umno yang paling bersih.

Bagaimana pula Umno yang masih kotor dengan politik wang dianggap bersih. Ini jelas nyata suatu kenyataan untuk menipu rakyat iaitu yang kotor dikata bersih dan mungkin yang bersih dianggap kotor.

Cakap sumpama ini pasti mendapat perkeanan orang seperti Tun Mahathir Mohammad. Sebab secara drastik menyertai semula Umno.Mungkin ada motif lain lagi, termasuk moga moga anaknya akan dilantik sebagai MT dan sekali dapat duduk dalam kabinet.

Untuk mendapatkan suatu faedah Tun Mahathir nampaknya sanggup turun padang berkempen didalam pilihanraya kecil perlimen Bukit Gantang tanpa menyedari cara kempem yang dilakukan membuat pengundi mual dan muak.

Ada tidaknya, Tun Mahahir kelihatan melakukan serangan peribadi bertubi tubi keatas Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan katanya Anwar bukan orang baik. Bolehkah kita jadikan pemimpin orang macam itu.

Sama ada Datuk Seri Mohd Najib menyedari akan hakikat itu kita tidak tahu. Tapi kempen Tun Mahathir yang mendapat tepukan gemuruh para hadirin itu sah membuat pengundi bukit gantang marah kepada Umno.

Lebih lebih lagi, Perdana menteri baru sudah buat janji dengan rakyat yang dia akan buat yang terbaik untuk rakyat.

Baik kah kemepen menyerang peribadi Anwar yang didapati tidak bersalah dalam kes liwat ciptaan Tun Mahathir mencantas orang yang cuba menurunkan perdana menteri yang masih asyik dan belum puas untuk mengumpul harta.

Kalau perdana menteri ke enam berniat buat yang terbaik sudah tentu dia tidak kata yang kotor itu bersih. Ini menunjukkan beliau memang tidak niat pun berbuat yang terbaik.

Rasuah bukan kotor, malah adalah haram dan mereka yang melakukannya adalah sesuai dibakar oleh api neraka ( maksud Hadis sahih)

Apa akan terjadi dengan usaha Tun Mahahtir dan kucu kucunya mem babi kan rasuah apabila dia masuk semula dalam kandang ”babi” yang dianggap oleh Najib bersih, sedangkan ia jelas dan nyata najis.

Najis babi masih boleh disamak, tetapi haram rasuah tidak boleh disamak atau dikikis tempat yang terkena, malah ia boleh dihancurleburkan oleh api neraka sahaja.oleh itu bertaubatlah kerana pintu taubat masih terbuka seluas luasnya.

No comments: