Wednesday, October 8, 2008

Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak banyak rekod buruk

Biarpun ada penganalisi politik mengatakan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak merupakan orang yang mampu memulihkan imej Umno dan sekaligus berupaya memperbaiki ekonomi negara yang sedang kawat sekarang ini.

Bagi saya beliau bukanlah orang yang boleh diharapkan, malah saya barani katakan beliau tidak lebih hanya mengharapkan pagar sepertimana perpatah melayu. Masa kan tidak?

Cuba anda bayangkan KOBENA yang sudah memiliki eset sebanyak RM 400 juta, apabila belaiu di amanahkan sebagai Menteri Belia dan Sukan KOBENA terus bangkap hingga sekarang belum pulih pulih.

Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika jadi menteri belia cuba dengan sedaya upaya untuk memulihkan, tetapi tidak berjaya.

Kalau sebuah kopersi belia yang sudah ada harta sebanyak RM 400 juta boleh jatuh bangkap, bagaimana kita harap orang sepumpama itu. Ini sebuah negara. Bukan sebuah koperasi.

Apa akan terjadi jika beliau diberi amanah untuk menjadi perdana menteri kelak? Lebih-lebih lagi jawatan perdana menteri lazimnya bagi orang Umno ialah sebagai lubang untuk jadi kaya raya.

Lihat Tun Dr Mahathir Mohamad ketika jadi perdana menteri. Siapa yang kayaraya. Yang pasti anak beranakinya yang kayaraya, termasuk dia sendiri dikatakan memiliki harta berbilion.

Demikian juga Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Juga jadi kaya raya. Anaknya juga jadi kayaraya. malah tersenarai sebagai jutawan nombor 24. Juga menantunya turut dapat lubang kaya.

Maka orang yang akan menggantinya yang belum tentu nasibnya itu juga akan jadikan jawatan perdana menteri sebagai lubang kayaraya.Itu prinsip yang dipegang kejap oleh orang yang duduk dalam umno.

Jangan diharap beliau boleh bertindak membasmi rasuah, malah rasuah lebih parah, termasuk parahnya politik wang kini.

Orang Umno baik akar umbi sekalipun tiada halal haram baginya.Sebab itu yang haram jadi halal, termasuk amalan riba. Kalau arak paksi segala kejahatan dijadikan tidak haram bagi mereka apa pula yang lain lain.

Orang yang macam ini boleh dianggap sebagai baik dan berupaya memulih imej Umno dan ekonomi kerajaan yang sedang kawat. Fikirlah wahai penganalisi yang mengampu.

No comments: